torsdag 29 januari 2015

Äntligen!!!

Det är riktigt roligt när man öppnar Huggsjöstugan för säsongen och möts av alla glada människor som kommenterar: äntligen har ni öppnat, oj vad vi har längtat efter semlor och samma billiga priser som förra åter.

Nu var det ju första helgen i lördags, grått och lite snöfall men inte allt för kallt väder.
Jag och Carina stod i stugan, lite seg start på dagen med inte allt för mycket folk (otursvis kom Öa på besök och skulle videofilma och då var det inte så mycket folk i stugan), men fram på dagen blev det bättre.
När vi räknade ihop på kvällen så hade vi i alla fall  sålt 60 semlor och uppskattningsvis hade det varit ca 80 stycken till stugan.

Man blir så glad när man ser barnfamiljer som kommer med sina små, en del åker skidor själva medans andra får åka pulka. Härligt för barnen att redan som liten få uppleva friluftslivet!
 
 

På söndagen vaknade man upp till en stor sol på himlen, jag skulle inte stå i stugan utan "bara" åka skidor själv men just när jag skulle fara hemifrån fick jag ett samtal från stugan: Det är slut på korv, du måste köpa mera och komma hit med för det är fullt med folk i stugan och alla vill ha korv!
Så det var bara att ge sig iväg och köpa mera korv och korvbröd, men jag skulle ju ha tagit med mig mera semlor också.....
Parkeringen var full med bilar och en strid ström av både stora och små åkte både till och kom tillbaks från stugan.
Riktigt roligt att se!!!
När jag väl kom till stugan så blev jag "fast" där för dom hade fullt upp och kön med folk som ville handla var lång så jag hjälpte till i serveringen ett tag.
Men det är ingenting som jag har något emot att göra, tycker bara det är kul att se allt folk.
Semlorna tog naturligtvis slut på mitt på dagen fastän dom hade haft nästan 140 stycken, korven likaså så då fick jag ledigt och fick åka skidor själv.
Satte iväg upp mot Hotellet och kom nästan hela vägen upp dit när jag mötte Brita så då vände jag för det började bli ganska mörkt.
 

 
Mums!!!
 



                                                                                                                    

 
 












Den här killen har ett rekord i stugan
som är svårt att slå. Han var bara 13 dagar
när han var hit första gången!!!
                                      
 

Nu är  hans lillebror här för första gången
men han har hunnit bli nästan 1 månad!


På tillbaks vägen tog vi spåret över isen, några skoteråkare hade gjort upp en eld vid grillplatsen så vi fick "ärva" den och fikade då lite i värmen från elden.
En mysig helg, nu får man bara hoppas på att det blir flera bra helger med folk i stugan.
Synd  bara om alla som blev utan semla på söndagen men de flesta är förstående och säger att vi kommer tillbaka en annan helg.
                                                         









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar