lördag 17 januari 2015

Halleluja, jag har blivit religiös!

Ja, det skulle man nästan  kunna säga att jag blev igår!

När jag steg upp och såg vädret ute sjönk mitt humör mycket, halvregnigt och +1 grad, nej inte blidväder nu igen!!! 
Och jag som skulle ut och sätta upp affischer om Huggsjöstugan uppe på Rutberget!
Var länge i valet eller kvalet om jag skulle åka dit upp, såg hur jag halkade med bilen efter vägen upp till Västeralnö fäbodar.
Men men, ville ha upp skyltarna nu innan helgen så det var bara till att testa om det skulle gå att köra dit.
Mina farhågor om vägen visade sig tack och lov vara fel, det gick bra att köra dit.

Det blev istället en dag där uppe som jag kommer att minnas länge.
Okej, det var grått och mulet väder men vad gjorde det, det gick så otroligt lätt att åka.
Några hade varit och "handspårat" före mig så jag behövde ej spåra.

Det var så rogivande att få skida omkring där uppe och bara njuta av tystnaden och se allt det fina som snön bildar i skogen. Det var då jag nästan blev religiös!
Vilken lycka att vara där!
Maximal energi påfyllning!!!
Synd om alla som inte har upptäckt det fina med att vara där uppe!!!
(Och synd om alla som kanske skulle vilja men inte kan det!)
Ljuset skiftade också efterhand som dagen gick. Jag hade bara tänkt åka till Hotellet och tillbaka samma väg men det slutade med att jag åkte rundan två varv också för det var så ljuvligt.
(Vilken tur att jag for upp dit!!!)

Inser att denna blogg kommer att handla mycket om Rutberget nu i vinter men det är mitt absolut bästa paradis på vintern!!!

 
 
 
 
 



                                 

 


    
 
                                          

                                          


 
 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar