onsdag 14 januari 2015

Återigen Rutberget!!!

Vaknade i morse och tittade ut.
Jippi, det hade kommit mycket snö under natten.
Äntligen!
Jag skulle ju inte åka skidor idag men men....
Kunde helt enkelt inte låta bli att packa matsäcken och åka till Rutberget.
Blev osäker om jag skulle komma mig upp efter vägen till Västeralnö fäbodar p.g.a. för mycket snö så det fick bli att köra till Fjälltjärn och ta den vägen upp istället. Väl på parkeringen var den som tur var upp plogad så det gick bra att köra in där.
Spår fanns det däremot inte, vilket jag inte hade trott heller, så det blev bara till att spåra själv.


 

 

Härligt tyst i skogen, det gick inte annat än att bara njuta (okej att mina fötter förvandlades till isbitar och fingrarna likaså var bara att ignorera för jag SKULLE ta mig till hotellet!).

 
 
 
Tall spegling
 
Termometern vid tallen visade på -12 men det kändes som mera i blåsten på myrarna. Snödjupspinnen visade att det nu hade blivit 30 cm snö uppe på berget. (Det kan ju gärna få komma 30 cm till!)
Glatt överraskad blev jag när jag kom upp till Kätting vägen för hux flux var jag inte ensam på berget, någon hade kommit den vägen så nu behövde jag inte spåra själv.
 
Lite grått väder uppe på Stormyran men fint och rogivande ändå!
Orkade inte göra upp eld på hotellet eftersom jag inte tänkte sitta så länge utan efter en kopp med te så vände jag tillbaka samma väg och nu gick det mycket lättare att åka.

 


 Stormyran
 
 Stormyran
 
Stormyran
 
                                                               Stormyran
 
På nervägen träffade jag på sammanlagt 6 stycken som var på väg upp och fick dessutom kommentar att det var så fint och rakt spår jag hade gjort!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar