lördag 3 augusti 2019

Turist på Trysunda

I många år har jag tänkt att jag ska åka till Trysunda och tälta, men det har inte blivit av, så i år tänkte jag, NU måste det bli av.
Jag tältade där för x antal år sedan och fick då uppleva en härlig kväll och morgon med sol nedgång/uppgång och det var det som jag ville återuppleva.....tänkte jag....
Väderleken visade lovande väder, men, men man ska ju inte alltid lita på den..

Vädret var i alla fall strålande när jag åkte dit, och jag tog mig till Björnviken för att tälta där.
Hade sedan en härlig dag i solen på stranden.







Tog sedan och gick en tur runt ön, bl.a. till näckrosdammen.....

…..Rödskateviken....


….Storviken, med sina fina stenar.








 Skägglav=bra luft

 Sedan jag var där sist så har ön fått ett konstverk från Nätterlunds stiftelsen:
Vågorna

Fackelblomster 





När jag gick och la mig så ställde jag klockan för att få se soluppgången,
men den blev jag ju snuvad på, tog i alla fall en bild och la mig sedan igen
och vaknade till ett regn på tältduken, det hade jag ju inte tänkt mig☹️



 Som tur var avtog regnet efter ett tag och jag fick en relativ bra morgon.



 Fina stenmurar dom har på ön!

Hade tänkt att stanna och sola och ta senaste båten hem, men eftersom 
dimman slog till och så tog jag en tidigare båt hem.
Kände mig ändå väldigt nöjd över mitt dygn där ute, det gav mersmak.... 
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar