söndag 31 maj 2015

Orkidé räkning!

Idag var jag återigen med på räkningen av Nornan nere på Villmyrans naturreservat i Nordingrå.
Vi var 8 tappra stycken som vågade sig ut fastän vädret inte var det bästa. (I fjol sken solen från en klarblå himmel, vilket den inte gjorde idag).
Nu hittade vi 83 stycken i blom och 126 som hade bara blad men vi missade säker många också:

Det var där nere för ett år sedan som jag bestämde mig för att köpa en ny kamera vilket jag absolut inte ångat mig en enda minut.
Nu gäller det bara att lära sig att hantera den också, vilket kommer att ta låååång tid innan jag har lärt mig.
Men det blir några steg i taget som man lär sig den!
Ett stort tack till Brita för att hon står ut med mina frågor!!!!

 





 Måste dit ner igen, detta ska visst bli en
nattviol!

 Och detta en knärot
 

Skogsviol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar