torsdag 9 april 2015

Kvällspromenad till Skommarskaten

Steg upp redan vid i 4.30 i morse eftersom jag tänkte åka upp till Rutberget och titta på orrspel.
Lite seg men kom mig i alla fall i väg tillslut.
Men blev det något orrspel????
NEJ!

Vägen upp till Västeralnö fäbodar var blockerad med en traktorsskopa så det var bara till att åka hem igen.
Kändes vansinnigt snopet!
Tur att jag var ensam och inte hade någon med mig som aldrig sett på orrspel förut!
Blev istället en innedag och kände ikväll att jag måste ut för att "sortera" bort lite tankar.

Och då var frågan vars jag skulle åka.
Ganska blåsigt ute men det är inte något som brukar stoppa mig så tillslut bestämde jag mig för att åka ut till Munkudden och gå längst ut till fyren vid Skommarskaten.
Riktigt skönt att gå där på stranden, det blåste inte så mycket och var ganska behaglig temperatur ute.
Hade aldrig gått så långt ut så det var nya marker för mig.






 
 
Har en förkärlek till att fota vyer från utedassfönster.
Utedassen som finns på många stället vid havet
har fina hjärtfönster!
 
Fyren vid Skommarskaten
 
Fin vy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar