fredag 17 april 2020

Påsken 2020

Påsken 2020 blev nog väldigt mycket annorlunda i år för många på grund av coronan. Den blev det för mig också, men detta på grund att min bil behagade gå sönder veckan innan☹️.
Inte riktigt vad man vill när det blir påsk.....men men, jag fick göra det bästa av situationen ändå.

Skärtorsdag åkte jag och Brita upp till Västeralnö fäbodar till en myr för att tälta och kolla på orrspel......tänkte vi....
När klockan ringde på morgonen så hörde man lite ljud av någon orre, men tyvärr så stannade dom inte upp på vår myr utan for iväg.
Stor skillnad mot för när jag var dit själv i fjol och fick se fint orrspel.

En trevlig kväll blev det i alla fall vid brasan.




Långfredag blev det en cykeltur till Själevad för att fota blåsippor och promenad till fågeltornet Tengils näste.
                                         




  Experiment med dragning med kameran

Fortsätter mina försök att fånga flygande fåglar.

Även Canada gäss måste tvätta sig noga i dessa tider😃

Påsklördag blev det åter igen en cykeltur, denna gång till Myckling för att gå upp till Arvids "Köja" på Kasstoberget.



Otroligt bra påhitt av då 2 stycken 14 åringar 2008 att bygga en stuga vid 
en brant på berget. Allt material har dom burit/släpat upp själv
 under de år som dom höll på med byggandet.
 Synd bara att det är en del som bara måste förstöra,
dom två fönster som fanns i stugan är sönderslagna.

En flaggstång finns vid Köja, synlig på ganska långt håll.
(Den första flaggstången bestod av en kvistad gran som blivit vitmålad
men den blåste sönder, så dom fraktade upp en riktig stång)

Utsikt därifrån mot Svedjeholmen.




Man kan gå dit dels från Svarttjärnshållet, men närmaste
vägen (och den äventyrligaste), dit är genom att ta vänster nästan nere vid vägen, och följa den rödprickade stigen genom stock och sten.


Naturligtvis måste Sveriges finaste kyrka komma med på
bild däruppifrån!

Påsksöndagen kom en kompis till mig på lunch, men innan den gick hon och jag och 
hennes hund Kiwi på en låååång promenad.
Vi hade tur som hann hem till mig innan det började spöregna😀!




Annandag Påsk, blåsig och kall tog jag själv en promenad till Snipen här i Överhörnäs.



 Återigen ett försök att fånga flygande fåglar för mig!

Undrar vem som byggt bo här!


                              
Av is kan man experimentera mycket!!!!

Trots farhågor om att det inte skulle bli så kul utan bil under påsken så blev den mycket bättre, det går ju att komma sig ganska långt med cykel också, samt att promenera!!!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar