onsdag 18 mars 2015

Härlig kväll!!!!

Många tycker att Facebook är "ett onödigt ont" och sprider mycket skvaller men det kan vara till nytta också!!!
Satt igår kväll hemma och la in lite om Huggsjöstugan när det plötsligt kom upp ett inlägg i gruppen Rutbergshotellet -"har ni sett norrskenet som är ute nu".
Hade ju hört på nyheterna att det var "risk" att se det just nu men inte tänkt så mycket mera på det.
Jag ut för att se om det syntes någonting hemma hos mig.

Nej det gjorde det inte så snabbt på med kläderna, tog kameran och stativet med mig för att ut och jaga norrskenet.
När jag kom närmare Själevad var det som om man stötte på en vägg där. Tät dimma som var lite jobbig att köra i.
Svängde av upp mot Svedje för att se om det var klart där men det var nästan ännu mer dimma där så jag åkte i stället upp på Varvsberget.
Och ja, där syntes norrskenet!!!
 

Nu kom jag nog lite sent men fick ändå uppleva lite grann.
 
    Det var riktigt tjusigt ner mot stan med tät dimma som låg
                  som ett hav över centrum.                       


 Mot fabriken med endast röken som syns genom dimman.


Hux flux lättade dimman och man såg stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar